Algemene Voorwaarden

Bedrijfsinformatie:

Sunoré VOF
Romont 18a,
1547 Bever, België
Geregistreerd bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 0680.884.174

Artikel 1 – Gelding algemene voorwaarden

1.1. Onderstaande algemene voorwaarden (AV) zijn van toepassing op alle gesloten overeenkomsten met Sunoré. Onder overeenkomsten worden verstaan: alle facturen, alle overeenkomsten met de consument en de beroepsmatige consument en alle overeenkomsten die het verstrekken van opleidingen in de ruime zin tot voorwerp hebben. Voor de doeleinden van deze AV wordt onder consument begrepen elke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen. Deze AV hebben voorrang op alle schriftelijk of gedrukte voorwaarden van de koper. Door het plaatsen van een bestelling verklaart de koper zich akkoord met deze AV. Onder beroepsmatige consument wordt begrepen de resellers en affilates en professionals die producten of opleidingen aankopen van Sunoré of consumenten doorsturen om producten bij Sunoré te bestellen. Voor deze laatste groep (affiliate en professionals) gelden er ook nog extra voorwaarden, die ze krijgen via mail en die ook op elk moment kunnen worden aangepast.

1.2 Afwijkingen of aanvullingen op deze AV zijn slechts geldig indien zij schriftelijk en voorafgaandelijk door Sunoré werden aanvaard.

1.3 Sunoré behoudt zich het recht om deze AV te wijzigen op elk moment. Bij verder gebruik van de Sunoré website of verwijzing naar de website of het plaatsen van een nieuwe bestelling zijn de nieuwe AV onmiddellijk van toepassing.

1.4. Door het plaatsen van een Bestelling of door het enkele feit van het inschrijven voor een Sunoré georganiseerde opleiding, wordt de kandidaat deelnemer geacht kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze ook aanvaard te hebben. De koper bevestigt dat hij minstens 18 jaar, dan wel handelt onder toezicht van een ouder of wettelijke voogd. De koper aanvaardt dat de producten enkel kunnen toegediend worden door een persoon ouder dan 13 jaar. Sunoré behoudt zich het recht voor om een bewijs van de leeftijd van elke gebruiker van de Sunoré website te vragen en kan de toegang blokkeren als zij van mening is dat de koper niet aan de bovengenoemde criteria voldoet.

Artikel 2 - Aanbod en Producten

2.1. Het aanbod op www.sunore.be bestaat uit voedingssupplementen en verzorgingsproducten voor dieren, reclame artikelen van Sunoré, kennisproducten voor de consument en opleidingen voor de beroepsmatige consument. Catalogussen, brochures, nieuwsbrieven, aanbiedingen, Mededelingen en andere reclameaankondigingen alsook aankondigingen op de Website zijn totaal niet-bindend en kunnen door de Klant alleen maar beschouwd worden als een uitnodiging tot het bestellen van de Diensten en Producten, tenzij er iets anders gespecificeerd zou zijn.

2.2. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit in het aanbod vermeld.

2.3. Het aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de koper mogelijk te maken. De afbeeldingen op de website zijn louter illustratief maar geven een waarheidsgetrouw beeld van de aangeboden Producten.

2.4. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de koper duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

2.5. Sunoré heeft het recht om op elk moment bijkomende informatie te vragen over de Consument en de beroepsmatige consument, zijn activiteiten of zijn solvabiliteit. In (i) het geval van het ontbreken van communicatie van deze laatste, (ii) in geval van twijfel over de identiteit of (iii) indien blijkt dat de Klant van plan is de Diensten en Producten zelf door te verkopen, heeft Sunoré het recht om het gebruik van de Diensten te weigeren of op te schorten. Een weigering om de Diensten te mogen gebruiken geeft de Klant nooit recht op enige vorm van compensatie of schadevergoeding.

2.6. Na het aanmaken van een Gebruikersaccount door Sunoré, heeft de Consument toegang tot de online kennisbank. De Gebruikersaccount behoort toe tot één enkele persoon en mag dus niet worden gedeeld met anderen. De Consument is als enige verantwoordelijk voor de bescherming en veiligheid van het Gebruikersaccount. In deze context moet elke Gebruiker de vertrouwelijkheid van zijn eigen respectievelijke Gebruikersaccount garanderen, inclusief de vertrouwelijkheid van de inloggegevens zoals het wachtwoord. Daarnaast is het ten strengste verboden om: • Te vragen naar inloggegevens van andere gebruikers ; • In te loggen op andermans account ; • Het gebruiken van de kennis op een frauduleuze manier (bijvoorbeeld door gebruik te maken van een valse account en/of door het verstrekken van valse informatie) ; • Zich voordoen als een andere (natuurlijke of juridische) persoon.

Artikel 3 – Bestellingen

3.1. De Bestelling gebeurt door een consument of een beroepsmatig consument om een aanbod van Sunoré te kopen. Sunoré zal een bestelbevestiging sturen aan de koper waarin de goede ontvangst van de bestelling wordt bevestigd en waarin de details van de bestelling worden weergegeven (de Bestelbevestiging). Tenzij de Bestelbevestiging uitdrukkelijk iets anders vermeld, bevestigt de Bestelbevestiging énkel dat de Sunoré de Bestelling heeft ontvangen maar niet dat Sunoré het aanbod van de koper om de Producten te kopen aanvaardt.

3.2. Tenzij de Bestelbevestiging reeds de aanvaarding van de Bestelling vermeldt, wordt deze aanvaarding in een afzonderlijke mail voorafgaand aan het verzenden van de Producten toegezonden.

Artikel 4 – Prijs, factuur en betaling

4.1. De toepasselijke prijzen zijn degene die op het moment van de Bestelling op de website worden weergegeven. Bij het verwerken van een Bestelling, gaat Sunoré na of er onbedoelde materiële vergissingen in de op de website weergegeven prijzen zijn geslopen. Als de werkelijke prijs van een Product hoger is dan de prijs weergegeven op de website op het moment van de Bestelling, mag Sunoré de Bestelling weigeren en zal Sunoré de koper informeren over de juiste prijs en uitnodigen om een nieuwe Bestelling te plaatsen aan de juiste prijs.

4.2. Tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven zijn alle prijzen in EUR en inclusief BTW. Andere belastingen zijn niet inbegrepen, hiervoor wordt verwezen naar artikel 5. Afzonderlijke kosten gelden voor bijkomende diensten die besteld en bevestigd worden door de koper.

4.3. Wanneer Producten worden besteld die moeten worden geleverd in een ander land dan het land vanwaar de Producten worden verscheept, is het mogelijk dat de koper bepaalde importtaksen of accijnzen verschuldigd zal zijn, dewelke worden geheven wanneer het pakket de door de koper opgegeven bestemming bereikt en dewelke niet kunnen worden ingeschat door Sunoré. Alle douane heffingen zijn ten laste van de koper.

4.4. Indien de koper een factuur aanvraagt of indien hij een BTW plichtige is aanvaardt hij om elektronische facturen te ontvangen.

4.5. De betalingen gebeuren online of, na akkoord van Sunoré, via overschrijving. De online-betalingen worden beveiligd en vinden plaats via een secure server. In geval van betaling via overschrijving worden de goederen pas geleverd na ontvangst van de betaling, die Sunoré moet ontvangen uiterlijk 7 dagen na verzending van de betaaluitnodiging. Bij gebreke aan betaling binnen de gestelde termijn is Sunoré gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden in welk geval er op Sunoré geen enkele verdere verplichting rust.

4.6. Koper is niet gerechtigd op de koopprijs enig bedrag wegens een door hem gestelde tegenvordering op Sunoré in mindering te brengen. Schuldvergelijking is derhalve uitgesloten. Kortingen worden niet aanvaard tenzij uitdrukkelijk aangeduid op de website.

4.7. Onverminderd alle andere rechten van Sunoré, is de koper in geval van laattijdige betaling van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest van 10 % per jaar verschuldigd op elk bedrag dat op de vervaldatum van de uitnodiging tot betaling onbetaald blijft, vermeerderd met een forfaitair bedrag gelijk aan 10% van het onbetaalde bedrag met een minimum bedrag van EUR 25,00 ter compensatie van de administratieve en invorderingskosten. De verschuldigde interest wordt berekend per dag dat de betaling laattijdig is, en dit tot op de datum van volledige betaling. Onverminderd het voorgaande zijn alle kosten en uitgaven die Sunoré moet maken voor de invordering van achterstallige betalingen (met inbegrip van maar niet beperkt tot redelijke advocatenkosten, deskundigenkosten, griffierechten en overige proceskosten), voor rekening van de koper. Iedere door de koper gedane betaling dient in eerste instantie ter voldoening van de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten en de door de koper verschuldigde rente, en zal daarna worden aangewend ter voldoening van de oudst openstaande uitnodiging tot betaling.

4.8. Beroepsmatige consumenten dienen een account aan te vragen via info@sunore.be en kunnen nadien online bestellingen plaatsen. Er is voor hen een minimumorder van 250€ excl btw. 

4.9 Voor de affiliates zijn er commissies voorzien. De details hiervan dienen zijn via e-mail aan te vragen. De commissies kunnen veranderen naargelang de situatie van de partner. Er gelden andere voorwaarden voor hondenprofessionals die zelf (voedings)advies geven en de hond persoonlijk begeleiden en opvolgen OF professionals die louter een code delen op het internet. De code die wordt gedeeld op het internet zonder advies heeft recht op minder commissie. 

5.0. Opleidingen: Facturen zijn betaalbaar binnen de 7 dagen na ontvangst of contant, in geval van inschrijving minder dan 14 dagen voor de start van de (online) opleiding, het congres of andere bijeenkomst.

Artikel 5 – levering

5.1. De verzendkosten worden bijkomend aangerekend. Sunoré verwijst hiervoor naar haar verzendings- en terugbetalingsbeleid. Er wordt pas geleverd na ontvangst van de betaling.

5.2. De meeste goederen zijn uit voorraad leverbaar. De aangegeven informatie mbt leveringstermijnen en beschikbaarheid van de Producten is slechts indicatief en niet bindend. Een vertraging in de levering geeft geen aanleiding tot schadevergoeding of tot ontbinding van de overeenkomst door de koper. Als een Product niet beschikbaar is op het ogenblik van de Bestelling mag Sunoré de koper daarvan op de hoogte brengen en de Bestelling weigeren.

5.3. In geval van overmacht is Sunoré naar zijn keuze gerechtigd de gesloten overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te annuleren, dan wel het moment van levering op te schorten tot het moment waarop de overmacht heeft opgehouden te bestaan, zonder dat koper jegens Sunoré aanspraak kan maken op enige vergoeding. Indien de koper niet voldoet aan enige op hem jegens Sunoré rustende verplichting uit de overeenkomst heeft de Sunoré het recht verdere leveringen en diensten op te schorten. 

5.4. Sunoré is niet noodzakelijk de producent van de Producten. Sunoré probeert om de koper volledige en up-to-date informatie te verschaffen m.b.t. de Producten, maar kan niet garanderen dat de verschafte informatie m.b.t. Producten die door derden worden vervaardigd volledig en juist is. Voorafgaandelijk aan het gebruik van de Producten, moet de Koper de informatie op de verpakking van de Producten, op de productlabels en alle waarschuwingen en voorschriften geleverd tezamen met het Product raadplegen.

Artikel 6 - Aansprakelijkheid

6.1. De aansprakelijkheid van de Sunoré voor alle vorderingen voortvloeiende uit of in verband met de Producten of hun gebruik, is beperkt tot het bedrag van de laatste levering van het Product bestemd voor de koper.

6.2. Bovendien is Sunoré enkel aansprakelijk voor opzettelijke fout en grove nalatigheid, en enkel voor de schade die een direct en onmiddellijk gevolg is van de uitvoering van de Overeenkomst tussen de Koper en Sunoré. Sunoré is in geen geval aansprakelijk voor indirecte schade (waaronder maar niet beperkt tot gemiste omzet, winstderving of andere gevolgschade).

6.3. De voorgestelde Producten zijn conform aan de Belgische wetgeving. Het specifieke gewicht van de verpakkingen kan veranderen op basis van de evoluties van het productgamma. Sunoré behoudt zich het recht om op elk moment Producten toe te voegen of te verwijderen aan zijn catalogus.

6.4. De foto’s en teksten die het Product illustreren en beschrijven maken geen deel uit van de overeenkomst. Bijgevolg, kan Sunoré niet aansprakelijk gehouden worden in geval van fouten in deze foto’s of teksten.

6.5. Hyperlinks kunnen verwijzen naar andere websites dan die van Sunoré. Sunoré aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid in het geval dat de inhoud van deze websites in tegenstrijd is met de geldende wettelijke en reglementaire bepalingen.

6.6. Bovendien bevestigt en verklaart de koper zich te houden aan de voorwaarden en voorzorgsmaatregelen voor het gebruik van de Producten, zoals bepaald op de verpakking of in de gedetailleerde productfiches op de website van Sunoré.

6.7. Sunoré kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade van welke aard dan ook die kan voortvloeien uit onjuist gebruik van de aan de Koper geleverde Producten. De koper verbindt zich ertoe de instructies en gebruiksvoorwaarden van de voorafgaandelijk aan het gebruik van de producten na te lezen en in geval van onduidelijkheid voorafgaandelijk contact op te nemen met de fabrikanten/of Sunoré. Sunoré is niet verantwoordelijk voor eventuele technische gebreken in de verpakte goederen of voor foutieve vermeldingen in de gebruiksvoorwaarden van de fabrikant.

6.8. Sunoré kan niet aansprakelijk worden gesteld de verdraagbaarheid en de geschiktheid van de Producten met de specifieke situatie van het dier en de hieruit voortvloeiende gebeurlijke nadelige gevolgen voor het dier. Sunoré kan evenmin aansprakelijk gesteld worden indien het gebrek of de schade te wijten is aan gebrekkige verzorging, onoplettendheid, onvoldoende gespecialiseerde opvolging, onzorgvuldige naleving van de instructies en gebruiksvoorwaarden. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om zijn dierenarts te raadplegen om het dieet van zijn dier(en) te valideren en om te bevestigen dat hij het product mag geven. De koper zal ook de evolutie volgen van zijn dier(en) die het product (de producten) gebruiken, met de hulp van zijn dierenarts. Sunoré aanvaardt hiervoor geen aansprakelijkheid.

6.9. Sunoré kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele wijzigingen die door fabrikanten en / of leveranciers zijn aangebracht in de samenstelling van de Producten die op de site van Sunoré worden verkocht. 

6.10. De Inhoud, inclusief informatie gerelateerd aan medische zaken, gezondheidsklachten, behandelingen en producten, is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en is gebaseerd op de praktijkervaring van de auteur. Deze informatie is niet bedoeld als vervanging voor advies van uw eigen dierenarts, noch voor informatie op productetiketten. Raadpleeg altijd uw dierenarts voordat u medicatie of voedingssupplementen geeft aan uw hond. Als uw hond een medisch probleem heeft of u vermoedt dit, neem dan onmiddellijk contact op met uw dierenarts. Negeer professioneel medisch advies niet en stel het niet uit vanwege iets dat u heeft gelezen in producten of diensten die u bij ons heeft gekocht. De educatie is bedoeld voor een algemeen publiek en moeten niet worden opgevat als specifiek advies op maat voor een individu. Het gebruik van informatie uit dit boek is op eigen risico. Informatie en verklaringen over voedingssupplementen zijn niet bedoeld om ziekten te diagnosticeren, behandelen, genezen of voorkomen.

Artikel 7 – Levering van de Producten, risico – en eigendomsoverdracht en intellectuele eigendom

7.1. Het risico gaat over op de koper (i) zodra de koper, de goederen fysiek in ontvangst heeft genomen, of (ii) wanneer Sunoré de Producten verzendt naar de koper, zodra ze aan de koper zijn afgeleverd.

7.2. Sunoré zal de koper op de hoogte brengen van de leverdatum en het tijdstip van levering van de Producten zodra redelijkerwijze mogelijk. Levertijden zijn steeds indicatief en Sunoré mag gedeeltelijke leveringen uitvoeren tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

7.3. De Koper moet al het nodige doen om ervoor te zorgen dat de levering kan plaatsvinden en is aansprakelijk voor de kosten die Sunoré oploopt wanneer de koper niet meewerkt aan de levering.

7.4. De Producten blijven volledig en uitsluitend het eigendom van Sunoré tot de volledige betaling van de factuur van Sunoré voor de Producten (in hoofdsom, kosten en rente), zelfs als deze aan de koper al werden geleverd.

7.5 De Klant verbindt zich ertoe geen misbruik te maken van het gebruik van de Diensten en Producten en zal dit dus ook niet doen (deze lijst is niet exhaustief) : • Verkoop, doorverkoop, het opnemen van de Diensten • Kopiëren, wijzigen, aanpassen, vertalen of afgeleide werken maken op basis van de Diensten • De goede werking van de Website verstoren. Dit betekent ook dat alle Klanten zich zullen onthouden van het gebruik van virussen, wormen, Trojaanse paarden, of van andere software die de diensten en belangen van Sunoré en haar Klanten kunnen schaden. Klanten moeten ook elke inhoud vermijden die de infrastructuur van de websites en de goede werking ervan zou kunnen overbelasten of verstoren; • Het versturen van commerciële en/of ongevraagde berichten, zoals junkmail, spam, en kettingbrieven 

7.6. De klant erkent uitdrukkelijk dat Sunoré de enige eigenaar is en blijft van de Diensten of andere hiermee verband houdende intellectuele eigendomsrechten. Alle dergelijke rechten en alle goodwill berusten bij Sunoré en dat zal ook zo blijven. 

7.7 Alle Inhoud van de productboeken, E-boeken, Blogs, Kennisbank, Modules, valt onder auteursrecht Sunoré. Geen enkel deel van deze documenten of de bestanden mag worden gereproduceerd, opgenomen of overgedragen in welke vorm dan ook, via welk middel dan ook (elektronisch, fotokopiëren, of anderszins) zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de auteur. Een inbreuk op de vertrouwelijkheid kan leiden tot juridische stappen en schadeclaims. Er wordt geen recht toegekend om Inhoud te publiceren, te wijzigen, aan te passen, te vertalen of er afgeleide werken van te creëren. De Inhoud maakt deel uit van het intellectuele eigendom van Sunoré.  

Artikel 8 – Klachten

8.1. Klachten i.v.m. de niet-conformiteit van de levering en de zichtbare gebreken moeten onmiddellijk op het moment van de levering schriftelijk of via e-mail worden meegedeeld, bij gebreke waaraan elk klacht als onontvankelijk zal beschouwd worden.

8.2. Klachten op grond van verborgen gebreken bij de geleverde zaken of de verstrekte diensten of op grond van verborgen niet-conformiteit dienen bij aangetekend schrijven te worden meegedeeld binnen 14 dagen na de ontdekking van het gebrek, bij gebreke waaraan de klacht onontvankelijk is.

8.3. Het indienen van een klacht ontheft de koper niet van zijn betalingsverplichtingen.

8.4. Een retourzending moet franco en zonder kosten voor Sunoré zijn en wordt alleen door Sunoré geaccepteerd nadat hij hiervoor voorafgaande schriftelijke toestemming heeft gegeven. Onze contactgegevens: Sunoré VOF Romont 18a 1547 Bever info@sunore.be

Artikel 9 – Retourneren / herroepingsrecht /annulatie:

9.1. In overeenstemming met het boek VI Wetboek Economisch Recht en de voorlichting en bescherming van de consument, geniet de koper herroepingsrecht. Voor alle niet-gepersonaliseerde producten heeft de koper het recht deze, zonder opgaaf van reden, binnen veertien werkdagen na ontvangst de bestelling te kunnen retourneren. Daartoe maakt de koper aan Sunoré kenbaar het product te willen retourneren, en doet zulks binnen drie dagen waarbij eventuele verzendinstructies van Sunoré opgevolgd dienen te worden.

9.2. De koper krijgt restitutie van de aankoopprijs van het product binnen twee weken na retourontvangst mits Sunoré het Product voldoende gefrankeerd en tijdig heeft terug ontvangen. Er bestaat geen recht op terugbetaling indien het product is gebruikt, de verpakking is beschadigd of de bestelling werd geopend en/of niet in de originele verpakking werd geretourneerd. Retouradres: Sunoré VOF Romont 18a 1547 Bever 

9.3. Voor terugzenden staat de koper zelf in voor alle kosten. Ook voor terugzending vanuit het buitenland draagt de koper zelf de kosten. Aan retourneren zijn naast eventuele verzendingskosten geen kosten noch enige vergoeding verbonden. Na afhandeling van de retour wordt de koper door Sunoré terugbetaald op dezelfde manier als de koper de betaling uitvoerde inclusief de gemaakte kosten voor terugzending. Indien gewenst, kan de koper ook opteren voor een tegoedbon. Dienst na verkoop: e-mail te sturen naar info@sunore.be, Sunoré VOF Romont 18a 1547 Bever 

9.4. Opleidingen: Tenzij in de aankondiging anders is vermeld, geldt voor annulering door de kandidaat-deelnemer het volgende. Bij annulering van deelname uiterlijk 1 maand vóór aanvang van de opleiding/bijeenkomst brengt Sunoré 50,00 euro administratiekosten in rekening. Bij annulering tussen 1 maand en 5 dagen vóór de aanvang van de opleiding/bijeenkomst brengt Sunoré 25% van de totaalprijs van de factuur in rekening. Bij annulering binnen 5 dagen vóór de aanvang van de opleiding/bijeenkomst brengt Sunoré 100% van de totaalprijs van de factuur in rekening. Indien een kandidaat-deelnemer verhinderd is de bijeenkomst bij te wonen, is hij gerechtigd in zijn plaats iemand anders te laten deelnemen, mits deze in het bezit is van het oorspronkelijke bewijs van inschrijving. Indien een kandidaat-deelnemer zijn of haar deelname wenst uit te stellen naar de eerstvolgende editie van dezelfde opleiding, gelden volgende voorwaarden: Een administratiekost van 50€ wordt in rekening gebracht en in het geval de kandidaat-deelnemer zich niet kan vrijmaken voor de eerstvolgende editie van dezelfde opleiding/bijeenkomst zijn prijsverhogingen steeds voor rekening van de kandidaat-deelnemer. 

9.5. In geval van overmacht houdt Sunoré zich het recht voor tot gehele of gedeeltelijke annulering over te gaan, zonder Sunoré aan enige schadevergoeding gehouden wordt. Onder overmacht wordt mede begrepen alle omstandigheden waarop Sunoré redelijkerwijs geen invloed kan uitoefenen, ongeacht of zij ten tijde van het aangaan van de overeenkomst voorzienbaar waren of niet, waardoor het houden van een opleiding of bijeenkomst geheel of gedeeltelijk en blijvend of tijdelijk wordt verhinderd. 

9.6. Sunoré behoudt zich het recht voor deelnemers die door hun gedrag of anderszins het normale verloop van de bijeenkomst belemmeren en/of bemoeilijken, mede gelet op het belang van de overige deelnemers, van verdere deelneming aan de bijeenkomst uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van het cursusgeld onverlet.

Artikel 10 – Persoonsgegevens

Persoonsgegevens die door de koper in het kader van een bestelling aan Sunoré wordt verstrekt, wordt in een geautomatiseerd bestand opgeslagen. Deze informatie kan door Sunoré worden gebruikt voor de publiciteitsdoeleinden, het verschaffen van informatie aan de koper en het opvolgen van bestellingen. Voor meer informatie kan het privacybeleid worden geraadpleegd.

Artikel 11 – Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken :

Deze AV worden beheerst door het Belgische recht. Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: www.consumentenombudsdienst.be/nl. De bevoegde rechter in de vestigingsplaats van Sunoré is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen.

Privacybeleid

Lees deze Privacy Policy aandachtig door, want het bevat essentiële informatie over hoe uw persoonsgegevens worden verwerkt en welke cookies worden gebruikt. Door het verstrekken van uw persoonsgegevens op de Website www.sunore.be of via de op deze website vermelde emailadressen, verklaart u kennis te hebben genomen van deze Privacy Policy en gaat u er eveneens uitdrukkelijk mee akkoord, alsook met de verwerking zelf. 

Indien u vragen of verzoeken heeft inzake dit privacybeleid of vragen heeft over hoe wij uw gegevens meer in het algemeen verwerken, gelieve dan contact met ons op te nemen via info@sunore.be

Persoonsgegevens

Persoonsgegevens die u ons meedeelt:

Categorie 1: zonder registratie: uw IP-adres en surfgedrag

Categorie 2: uw profielnaam, wachtwoord, e-mailadres, logingegevens 

Categorie 3: bij registratie: bij inschrijving op onze nieuwsbrief: uw e-mailadres

Categorie 4: via cookies: functioneel en niet functioneel

Categorie 5: uw adresgegevens en betalingsinformatie naar aanleiding van het plaatsen van een bestelling of het inschrijven op een abonnement.

 Sunoré kan Persoonsgegevens van u op verschillende manieren vergaren: a. door gebruik van cookies b.tijdens uw registratie en gebruik van de Website voor het plaatsen van een bestelling of het inschrijven op een abonnement c. wanneer u rechtsreeks contact opneemt via e-mail, telefoon, post, bericht of via onze chatfunctie

Doeleinden van de verwerking

Sunoré zal de bij u vergaarde Persoonsgegevens uitsluitend voor de volgende doeleinden gebruiken: 

Categorie 1: het verzorgen en verbeteren van deze Website en het opnemen van Persoonsgegevens in anonieme statistieken, waaruit de identiteit van specifieke personen of bedrijven niet kunnen achterhaald worden, met als rechtsgrond de legitieme belangen van Sunoré om haar Website en dienstverlening voortdurend te verbeteren;

Categorie 2: het beheer van uw account op deze Website met het oog op het gebruik van onze website, met als rechtsgrond de uitvoering van een overeenkomst die door u werd gevraagd, en, indien aangegeven door u, eveneens het toezenden van direct marketing, met als rechtsgrond uw expliciete, voorafgaande toestemming;

Categorie 3: het u toezenden van direct marketing, nieuwsbrieven, acties en promoties, met als rechtsgrond uw expliciete, voorafgaande toestemming;

Categorie 4: Sunoré gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren. Daarnaast plaatsen we cookies die uw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden, met als rechtsgrond uw expliciete, voorafgaande toestemming;

Categorie 5: de levering en facturatie van door u bestelde producten of abonnementsdiensten, met als rechtsgrond het verstrekken van een dienst die door u gevraagd werden het legitiem belang voor het uitvoeren van de dienstverlening.

U bent niet verplicht om Uw Persoonsgegevens vrij te geven, maar begrijpt dat het verlenen van bepaalde diensten onmogelijk wordt wanneer U de verwerking ervan weigert.

De Persoonsgegevens zullen eveneens worden gebruikt voor direct marketing. Indien u reeds bent opgenomen in onze verzendlijst voor het ontvangen van marketingmateriaal in papieren en/of elektronische vorm, kan Sunoré uw gegevens gebruiken voor het verzenden van marketing en ander materiaal met betrekking tot Sunoré, haar producten en/of diensten. Sunoré kan de door u verschafte gegevens gebruiken voor het bijwerken van door Sunoré bewaarde documenten.

Deze toestemming kan op elk moment worden ingetrokken, zonder motivering en gratis door een e-mail te sturen naar info@Sunoré.be , een brief aan Sunoré Romont 18a, 1547 Bever, op de daartoe voorziene uitschrijflink te klikken, onderaan ieder promotioneel e-mail bericht of op onze website.

Bij gehele of gedeeltelijk reorganisatie of overdracht van activiteiten van Sunoré, waarbij zij haar bedrijfsactiviteiten reorganiseert, geheel of gedeeltelijk overdraagt, staakt of indien Sunoré failliet gaat, kan zulks betekenen dat uw gegevens aan nieuwe entiteiten of derden middels welke de bedrijfsactiviteiten van Sunoré geheel of gedeeltelijk worden uitgevoerd, worden overgedragen.

Sunoré zal in redelijkheid pogen u van tevoren op de hoogte te stellen van het feit dat Sunoré uw gegevens aan genoemde derde bekendmaakt, maar u erkent tevens dat dit niet onder alle omstandigheden technisch of commercieel haalbaar is.

Sunoré zal uw Persoonsgegevens niet verkopen, noch verhuren, verdelen of anderszins commercieel ter beschikking stellen aan derden, behalve zoals bovenstaand beschreven of tenzij met uw voorafgaande toestemming.

In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat Sunoré uw Persoonsgegevens ingevolge een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan andere dwingende wet- of regelgeving moet onthullen. Sunoré zal in redelijkheid pogen u van tevoren dienaangaande te informeren, tenzij een en ander aan wettelijke beperkingen onderhevig is.

Duur van de verwerking

De persoonsgegevens worden door ons bewaard en verwerkt voor een periode die noodzakelijk is in functie van de doeleinden van de verwerking en in functie van de contractuele relatie tussen de Sunoré en U.

Uw factuur-, betaal- en bestelgegevens zijn we verplicht 7 jaar te bewaren. 

Bent u ingeschreven voor de nieuwsbrief of hebt u toestemming gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we deze toestemming 5 jaar.

Uw rechten

De rechten vervat in huidig artikel kan u ten allen tijde laten gelden door een e-mail te sturen naar info@Sunoré.be 

U heeft het recht om op elk moment kennis te nemen van Uw persoonsgegevens, alsook van het gebruik dat Sunoré van Uw persoonsgegevens maakt.

U bent vrij om Uw persoonsgegevens al dan niet mee te delen aan Sunoré. Daarnaast heeft U steeds het recht om te verzoeken Uw persoonsgegevens te verbeteren, aan te vullen of te verwijderen. U erkent dat bij weigering van mededeling of verzoek tot verwijdering van persoonsgegevens, bepaalde diensten en producten niet leverbaar zijn.

U beschikt eveneens over een recht van verzet tegen de verwerking van Uw persoonsgegevens om ernstige en legitieme redenen. Daarnaast heeft U steeds het recht om U te verzetten tegen het gebruik van persoonsgegevens voor doeleinden van direct marketing; in dergelijk geval hoeft u geen redenen op te geven

 U beschikt over het recht om een klacht in te dienen bij de Belgische Privacycommissie

Veiligheid en vertrouwelijkheid

Wij hebben veiligheidsmaatregelen ontwikkeld die aangepast zijn op technisch en organisatorisch vlak, om de vernietiging, het verlies, de vervalsing, de wijziging, de niet-toegestane toegang of de kennisgeving per vergissing aan derden van persoonsgegevens verzameld te vermijden alsook elke andere niet toegestane verwerking van deze gegevens.

In geen geval kan Sunoré aansprakelijk worden geacht voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit een foutief of onrechtmatig gebruik door een derde van de persoonsgegevens.U dient te allen tijde de veiligheidsvoorschriften na te leven, onder andere door elke niet toegestane toegang tot Uw login en code te voorkomen. U bent dus als enige verantwoordelijk voor het gebruik dat wordt gemaakt vanaf de Website van Uw computer, IP-adres en van Uw identificatiegegevens, alsook voor de vertrouwelijkheid ervan.

Toegang door derden

 Wij zullen uw informatie delen met derde partijen. De soorten externe dienstverleners aan wie wij uw informatie kunnen doorgeven, zijn onder andere: 

- betalingsdienstaanbieders (inclusief online betalingsdienstaanbieders en aanbieders van fraudedetectiediensten): voor het verlenen van onze diensten, bijvoorbeeld wanneer zij gegevens zoals creditcardbetalingen voor ons verwerken, ondersteunende diensten voor u leveren of fraudecontroles voor ons uitvoeren;

- IT-dienstverleners (inclusiefcloud-dienstverleners): voor gegevensopslag en -analyse;

- leveringspartners: zodat zij uw bestelling kunnen leveren;

- marketing- en reclamepartners: zodat zij ervoor kunnen zorgen dat u de advertenties ziet die voor u het meest relevant zijn en dat zij u namens ons marketingmails kunnen sturen.

- Zo wordt de informatie die Sunoré over u verzamelt overgebracht naar en opgeslagen op onze (beveiligde) servers van Woocommerce

Sunoré zal alle nodige stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat uw gegevens op een veilige manieren in overeenstemming met dit privacybeleid worden behandeld wanneer ze aan derden worden doorgegeven. Hun toegang is beperkt tot de gegevens die deze nodig hebben voor de uitvoering van hun opdracht.  Sunoré kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het gebruik dat derden van uw gegevens maken.

Cookies

Een “cookie” is een klein bestand uitgezonden door de server van Sunoré en geplaatst op de harde schijf van Uw computer. De inlichtingen opgeslagen op deze cookies kunnen enkel door Ons gelezen worden en enkel gedurende de duur van het bezoek aan de Website.

 Onze Website gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om jouw gebruiksvoorkeuren te onderscheiden van die van andere gebruikers van onze Website. Dit helpt ons om u een betere gebruikerservaring te bieden wanneer u onze Website bezoekt en laat ons ook toe onze Website te optimaliseren

Ten gevolge van recente wetswijzigingen worden alle Websites die gericht zijn op bepaalde delen van de Europese Unie verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik of opslaan van cookies en gelijkaardige technologieën op jouw computers of mobiele apparaten. Deze cookie policy geeft duidelijke en volledige informatie over de cookies die wij gebruiken en hun doel.

Hoewel er verschillende soorten cookies bestaan, onderscheiden qua functionaliteit, herkomst of bewaartermijn, maakt de wetgeving hoofdzakelijk een onderscheid tussen functionele of technisch noodzakelijke cookies enerzijds en alle andere cookies anderzijds.

Voor cookies geplaatst door derde partijen (o.a. Google Analytics) verwijzen wij graag naar de verklaringen die deze partijen op hun respectieve websites daarover geven. 

Bij uw eerste bezoek aan onze website hebben wij u al geïnformeerd over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. U kunt tevens cookies weigeren of blokkeren door de configuratieparameters van Uw navigatiesysteem te wijzigen. Het uitschakelen van cookies kan betekenen dat U van bepaalde functionaliteiten van de Website geen gebruik kunt maken. 

Meer informatie

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot de verwerking van Uw persoonsgegevens, neem gerust contact met ons op. Dit kan u doen door een e-mail te sturen naar info@sunore.be  

Verzend- en terugbetalingsbeleid

Verzending

Waar leveren jullie?

Momenteel leveren wij in België, Nederland en Frankrijk 

Voor verzendingen naar andere landen kan je een bericht sturen naar info@Sunore.be.

Wat is het verzendtarief?

  • naar België 6.95 euro en gratis verzending vanaf 85€
  • naar Nederland 8.95 euro en gratis verzending vanaf 100€
  • naar Frankrijk 13.45 euro en gratis verzending vanaf 125€

Hoe lang duurt verzending?

  • Maandag t/m vrijdag : bestellingen worden verzameld en om de 2 dagen verzonden
  • Weekends en officiële feestdagen: bestellingen die in het weekend worden gedaan, worden op maandag verzonden.
  • De levertijd van uw bestelling bedraagt gemiddeld 1 tot 5 werkdagen, afhankelijk van de koerierdienst.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je pakket is verzonden, ontvang je een e-mail met je trackingsnummer waarmee je jouw pakket kan volgen. Als je de e-mail niet kunt vinden, controleer dan zeker de spam folder of neem contact met ons op via info@Sunore.be.

Retourneren en ruilen

Wij hanteren een retourbeleid van 14 dagen, wat betekent dat je binnen 14 dagen na ontvangst van uw artikel een retouraanvraag kan indienen.

Om in aanmerking te komen voor een retournering, moet het artikel in dezelfde staat verkeren als waarin u het hebt ontvangen, ongebruikt en in de originele verpakking. U hebt ook de bon of het aankoopbewijs nodig.

De directe kosten voor het terugsturen van de goederen zijn voor uw rekening.

We behouden ons het recht voor om de terugbetaling op te schorten totdat we de goederen hebben terugontvangen, of totdat u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat eerder plaatsvindt.

Het aankoopbedrag, minus de retourkosten zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de annulering worden terugbetaald, mits het pakket in de originele staat en ongeopende verpakking wordt geretourneerd.

Terugbetalingen worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode als de oorspronkelijke transactie, tenzij u uitdrukkelijk instemt met een andere methode; u zult in elk geval geen kosten betalen voor zo'n terugbetaling.

Voor producten waarbij hygiëne belangrijk is, zoals supplementen, worden retourzendingen niet geaccepteerd als de verzegeling na levering is verbroken. Als u de producten hebt gebruikt, beschadigd of geopend, is de retourzending ongeldig. Behandel het product zorgvuldig en zorg ervoor dat het goed verpakt is bij de retourzending.

Om een retournering te starten, kan u  contact met ons opnemen via info@Sunore.be. Indien uw retour wordt geaccepteerd, sturen wij een retourlabel en instructies over hoe en waar u het pakket kunt terugsturen. Artikelen die aan ons worden geretourneerd zonder vooraf een retouraanvraag in te dienen, worden niet geaccepteerd.

Voor verdere vragen over retourneringen kan u contact met ons opnemen.

Ik wil mijn product omruilen?

Als u een product wilt ruilen, is dat geen enkel probleem. Neem contact op met info@Sunoré.com. De kosten voor het retourneren van het product zijn echter voor uw rekening.

Verkeerd Afleveradres!

Als u per ongeluk een verkeerd afleveradres hebt opgegeven, neem dan onmiddellijk contact met ons op. We zullen proberen de bestelling te wijzigen.

Professional?

Beroepsmatige consumenten dienen een account aan te vragen via info@sunore.be en kunnen nadien online bestellingen plaatsen. Er is een minimumorder van 250€ excl btw.